Een vruchteloze zoektocht zonder playbook

Organisaties verspillen nog elke dag kostbare tijd als gevolg van gebrekkige processen. Wat de oorzaak ook is, de hoeveelheid tijd die verloren gaat met het vergeefs zoeken naar vitale informatie is enorm en leidt tot torenhoge kosten voor organisaties.

Vraag hier alvast de 5 bizarre cijfers waarom je elke dag kostbare tijd verliest als gevolg van gebrekkige processen.

In 2012, meldde McKinsey dat werknemers gemiddeld 1,8 uur per dag – 9,3 uur per week – besteden aan het zoeken en verzamelen van informatie. En uit gegevens van IDC blijkt dat “de kenniswerker ongeveer 2,5 uur per dag, oftewel ruwweg 30% van de werkdag, besteedt aan het zoeken naar informatie. Informatie is vaak verspreid over e-mail, chat, PowerPoints, documenten en spreadsheets, en wellicht verouderd en niet meer correct.

Een playbook kan je organisatie hierbij helpen!

Een playbook is een gids voor je organisatie, het beschrijft wat je doet en waarom. Het bevat meestal een organisatieoverzicht, de geschiedenis, wat je voor je klanten doet, hoe je met je klanten omgaat, je missie en hoe je werkt.
Een goed playbook legt duidelijk uit waar je medewerkers informatie en werkprocessen kunnen vinden, bijvoorbeeld door een hyperlink in je document naar een ander document. Een playbook is de spin in het web van informatie binnen je organisatie.
Een playbook maken kost tijd en geld. Maar uit onderzoek blijkt dat er ook veel valt te winnen; in tijd, minder frustratie, hogere productiviteit en voorkomen fouten.

TIP: Vraag hier nog even de 5 bizarre cijfers aan over het belang van een Strategisch Playbook voor bruikbare en correcte informatie voor je medewerkers aan.

Andere interessante blogs

Denk anders

Een cultuur van innovatie is afhankelijk van verschillende denk- en leerstijlen. Hier zijn enkele manieren waarop bedrijven de cognitieve diversiteit effectief kunnen bevorderen

Lees Meer »

Operationeel Management

Welke ontwikkelingen kunnen we de komende tijd op het gebied van klantcontact verwachten? DIRECT Klantcontact dook in de ‘lijstenbrij’ en destilleerde daaruit de belangrijkste trends. Conclusie: de komende tijd maakt ‘tech’ duidelijk plaats voor ‘touch’

Lees Meer »