Excellente Gastvrijheid

Gastvrijheidstraining: Excellente Gastvrijheid

Ben je op zoek naar een training op het gebied van gastvrijheid, hospitality of klantvriendelijkheid? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Wat is nu precies het verschil tussen gastvrijheid en excellente gastvrijheid? In deze gastvrijheidstraining willen we de medewerkers net even dat stapje extra laten maken waardoor jouw bedrijf of organisatie uiteindelijk in de praktijk ook daadwerkelijk het verschil kan maken.

Voor wie is deze gastvrijheidstraining interessant?

Onze training ‘Excellente Gastvrijheid’ is gericht op medewerkers die in contact staan met interne of externe klanten en/of gasten. Wist je dat je als medewerker eigenlijk niet één maar twee beroepen uitoefent? Naast je professie ben je ook nog eens gastheer/-vrouw en dus het meest belangrijke visitekaartje van het bedrijf. Of je nu werkt op kantoor, bij de overheid, in de horeca of de zorg of misschien in een winkel, het bedrijfsleven of de beveiliging, voor iedereen is gastheerschap een must!

Inhoud gastvrijheidstraining

Iedere training is maatwerk. Wij ontwikkelen deze gastvrijheidstraining geheel naar de behoefte van jouw organisatie. Met als leidraad thema’s als:

  • De kracht van (excellente) gastvrijheid
  • De stap van gastvrijheid naar excellente gastvrijheid 
  • Daadwerkelijk het verschil maken in de praktijk
  • Maak van iedere klant een loyale ‘ambassadeur’
  • Door de ogen van de klant kijken
  • Verschillende klanttypes en hun behoeften herkennen
  • Persoonlijke kwaliteiten en valkuilen inzichtelijk krijgen
  • Hoe om te gaan met grenzen en belemmeringen van gastvrijheid
  • Ontevreden klanten (weer) tot fan maken
 

Gastvrijheidstraining: oefenen met een trainingsacteur

De kracht van excellente gastvrijheid leer je vooral door het te doen en te ervaren middels realistische praktijkscenario’s. Binnen deze training bieden we de mogelijkheid om te werken met een professionele trainingsacteur.
Door de inzet van een trainingsacteur kunnen situaties snel inzichtelijk en visueel aangeboden worden. Maar ook om deelnemers daadwerkelijk te laten ervaren wat gedrag doet en welk effect dit heeft is de inzet van een trainingsacteur van grote toegevoegde waarde binnen deze gastvrijheidstraining.

Dit alles uiteraard in een veilige leeromgeving waarin iedereen de mogelijkheid aangeboden krijgt om daadwerkelijk te ervaren en te oefenen met de aangereikte tools om zo de spreekwoordelijke eerste stappen te kunnen zetten.
Door de opbouw van de training, bestaande uit verschillende werkvormen, zal op laagdrempelige wijze de cursist meegenomen worden in de leermomenten met de trainingsacteur.

Algemeen trainingsdoel

Na deze gastvrijheidstraining weet je als geen ander hoe je binnen het team, en als organisatie, het verschil kan maken ten opzichte van concurrerende bedrijven op het gebied van gastvrijheid. Je bent jezelf bewust van de kracht en het effect van (excellente) gastvrijheid, hoe dit door jou praktisch in de praktijk is toe te passen en hoe dit de groei van de organisatie stimuleert. Je bent in staat om gasten/klanten te binden, loyale ambassadeurs te creëren en je bent in staat om op effectieve wijze aan te sluiten bij de verschillende klanttype. Kom je onverhoopt toch een ontevreden klant tegen? Dan weet je na deze training hoe je deze klant weer opnieuw een ”trouwe fan” kan maken van jullie bedrijf en/of product!

Gastvrijheidstraining: leren en ontwikkelen mag leuk zijn!

Wij zijn van mening dat persoonlijke ontwikkeling naast leerzaam ook leuk mag zijn! Sterker nog: de ervaring leert dat de leerstof hier ook veel beter door wordt opgenomen. Door de opbouw en inhoud van onze trainingen, met daarin afwisselende werkvormen en een goede balans tussen theorie en praktijk, investeren wij in een positieve en energieke leerbeleving.

Maak daadwerkelijk het verschil in de praktijk

Excellente gastvrijheid kan het verschil maken tussen een gemiddelde en een geweldige klantervaring. Het is een combinatie van kennis, vaardigheden en houding die ervoor zorgt dat jouw klanten zich welkom en gewaardeerd voelen.

Het bieden van excellente gastvrijheid begint bij het trainen van jouw medewerkers. Door hen te voorzien van de juiste kennis, vaardigheden en houding, kunnen ze een positieve invloed hebben op de klantervaring en jouw bedrijfsresultaten.

Dus, als je het verschil wilt maken in de praktijk, zorg dan voor excellente gastvrijheid in jouw bedrijf en geef jouw klanten de beste ervaring die ze ooit hebben gehad!

Wil je meer informatie ontvangen over deze gastvrijheidstraining of nader kennismaken? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op en laat je inspireren!

Offerte aanvraag

We kijken ernaar uit om kennis met je te delen!

Vul hieronder je gegevens in. Je ontvangt een bevestiging van je aanvraag in je mailbox. Heb je hulp nodig? Bel even naar 085 – 800 88 50 of stuur ons een e-mail via info@invk.nl