Open inschrijving training: Excellente Gastvrijheid

Gastvrijheidstraining: Excellente Gastvrijheid

Het Nederlands Instituut voor Kennisoverdracht (INVK) opent haar deuren om jou te ontvangen op het prachtige landgoed Kasteel Groeneveld te Baarn voor de training ‘Excellente Gastvrijheid’. Het betreft een open inschrijving waarbij iedereen zich individueel kan aanmelden voor deelname aan deze training. Uiteraard is het ook mogelijk om je met meerdere personen aan te melden.

Ben je op zoek naar een training op het gebied van gastvrijheid, hospitality of klantvriendelijkheid? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Wat is nu precies het verschil tussen gastvrijheid en excellente gastvrijheid? In deze gastvrijheidstraining willen we jou net even dat stapje extra laten maken waardoor jij, jouw bedrijf of organisatie uiteindelijk in de praktijk ook daadwerkelijk het verschil kan maken. 

Excellente gastvrijheid kan het verschil maken tussen een gemiddelde en een geweldige klantervaring. Het is een combinatie van kennis, vaardigheden en houding die ervoor zorgt dat jouw klanten zich welkom en gewaardeerd voelen.

Voor wie is deze gastvrijheidstraining interessant?

Onze training ‘Excellente Gastvrijheid’ is gericht op medewerkers die in contact staan met interne of externe klanten en/of gasten. Wist je dat je als medewerker eigenlijk niet één maar twee beroepen uitoefent? Naast je professie ben je ook nog eens gastheer/-vrouw en dus het meest belangrijke visitekaartje van het bedrijf. Of je nu werkt op kantoor, bij de overheid, in de horeca of de zorg of misschien in een winkel, het bedrijfsleven of de beveiliging, voor iedereen is gastheerschap een must!

Inhoud gastvrijheidstraining

Tijdens deze gastvrijheidstraining ontmoet je onze deskundige trainers op het thema van excellente gastvrijheid en zul je deelnemen aan verschillende programma onderdelen vol diverse ludieke werkvormen, inspirerende theorie en waardevolle praktijkscenario’s. Gedurende deze dag komen o.a. de volgende onderdelen aan bod:

  • De kracht van (excellente) gastvrijheid
  • De stap van gastvrijheid naar excellente gastvrijheid 
  • Daadwerkelijk het verschil maken in de praktijk
  • Maak van iedere klant een loyale ‘ambassadeur’
  • Door de ogen van de klant kijken
  • Verschillende klanttypes en hun behoeften herkennen
  • Persoonlijke kwaliteiten en valkuilen inzichtelijk krijgen
  • Hoe om te gaan met grenzen en belemmeringen van gastvrijheid
  • Ontevreden klanten (weer) tot fan maken
 

Gastvrijheidstraining: oefenen met een trainingsacteur

De kracht van excellente gastvrijheid leer je vooral door het te doen en te ervaren middels realistische praktijkscenario’s. Binnen deze training bieden we vrijblijvend de mogelijkheid om te werken met een professionele trainingsacteur.
Door de inzet van een trainingsacteur kunnen situaties snel inzichtelijk en visueel aangeboden worden. Maar ook om deelnemers daadwerkelijk te laten ervaren wat gedrag doet en welk effect dit heeft is de inzet van een trainingsacteur van grote toegevoegde waarde binnen deze gastvrijheidstraining.

Iedereen krijgt binnen deze training dan ook de mogelijkheid aangeboden om daadwerkelijk te ervaren en te oefenen met de aangereikte tools om zo de spreekwoordelijke eerste stappen te kunnen zetten. Liever vanaf de zijlijn observeren? Dit is uiteraard ook mogelijk. Door de opbouw van de training, bestaande uit verschillende werkvormen, zal je op laagdrempelige wijze meegenomen worden in de leermomenten met de trainingsacteur.

Algemeen trainingsdoel

Na deze gastvrijheidstraining weet je als geen ander hoe je binnen het team, en als organisatie, het verschil kan maken ten opzichte van concurrerende bedrijven op het gebied van gastvrijheid. Je bent jezelf bewust van de kracht en het effect van (excellente) gastvrijheid, hoe dit door jou praktisch in de praktijk is toe te passen en hoe dit de groei van de organisatie stimuleert. Je bent in staat om gasten/klanten te binden, loyale ambassadeurs te creëren en je bent in staat om op effectieve wijze aan te sluiten bij de verschillende klanttype. Kom je onverhoopt toch een ontevreden klant tegen? Dan weet je na deze training hoe je deze klant weer opnieuw een ”trouwe fan” kan maken van jullie bedrijf en/of product!

Gastvrijheidstraining: leren en ontwikkelen mag leuk zijn!

Wij zijn van mening dat persoonlijke ontwikkeling naast leerzaam ook leuk mag zijn! Sterker nog: de ervaring leert dat de leerstof hier ook veel beter door wordt opgenomen. Door de opbouw en inhoud van onze trainingen, met daarin afwisselende werkvormen en een goede balans tussen theorie en praktijk, investeren wij in een positieve en energieke leerbeleving.

Welkom op onze locatie

Wij ontvangen jou graag op het prachtige landgoed Kasteel Groeneveld te Baarn. Kasteel Groeneveld te Baarn is één van de mooiste voorbeelden van een landhuis uit de stijlperiode van de Rococo. De rijke geschiedenis komt tot leven door onder andere de originele behangselschilderingen en het prachtige stucwerk uit de 18e eeuw.

Een mooie indrukwekkende locatie om met elkaar een inspirerende dag te beleven. De locatie zal ongetwijfeld bijdragen aan de ontspannen sfeer en de algehele beleving van deelname aan deze gastvrijheidstraining. Zo voelt deze trainingsdag tegelijkertijd als een memorabel uitje.

Hiernaast zal gedurende de gehele dag de catering zeer goed verzorgd zijn. Kortom: een ideale combinatie om samen te komen en te genieten van een leuke, inspirerende en leerzame dag.

* Wil je deze training liever laten organiseren voor jouw gehele team of organisatie op bijvoorbeeld jullie eigen werkplek? Klik dan hier en neem dan eens een kijkje bij onze op maat ontwikkelde incompany trainingen.

Praktische informatie

Meld je aan

We kijken ernaar uit om kennis met je te delen!

Deze training betreft een open inschrijving. Je kunt je dus eenvoudig individueel of samen met collega’s aanmelden. Vul hieronder je gegevens in. Je ontvangt vervolgens een bevestiging van je inschrijving in je mailbox. Heb je hulp nodig? Bel even naar 085 – 800 88 50 of stuur ons een e-mail via info@invk.nl


Factuurgegevens