Kennisevent: Professioneel Telefoneren

Telefoontraining: Professioneel Telefoneren

Het Nederlands Instituut voor Kennisoverdracht (INVK) opent haar deuren om jou te ontvangen op het prachtige landgoed Kasteel Groeneveld te Baarn voor het kennisevent ‘Professioneel Telefoneren’. Het betreft een open inschrijving waarbij iedereen zich individueel kan aanmelden voor deelname aan deze training. Uiteraard is het ook mogelijk om je met meerdere personen aan te melden.

Hoe jouw medewerkers telefoneren bepaalt hoe je als bedrijf overkomt op de klant. Telkens wanneer je de hoorn opneemt geef je een visitekaartje af. Dit geldt zowel voor inkomende als uitgaande telefoongesprekken.

Deze uitgebreide training leert je onder andere gesprekstechnieken waarmee je de regie in het telefoongesprek weet te behouden, structuur aan te brengen voor jou en je gesprekspartner en om te gaan met teleurgestelde klanten, weerstand en eventueel zelfs agressie aan de telefoon.

De klanttevredenheid succesvol verhogen

De training ‘Professioneel Telefoneren’ kan van onschatbare waarde zijn voor werknemers die veel telefonisch contact hebben met klanten.

Een goede telefoontraining kan bijdragen aan een hogere klanttevredenheid en een positief imago van de organisatie. Door werknemers de juiste tools en technieken te bieden om effectief te communiceren via de telefoon, kunnen ze klanten beter van dienst zijn en ervoor zorgen dat ze zich gehoord en begrepen voelen.

Bovendien kan een telefoontraining bijdragen aan een hogere productiviteit en efficiëntie van de organisatie. Door werknemers te trainen in het omgaan met vragen en klachten via de telefoon, kunnen ze deze snel en effectief afhandelen, waardoor klanten tevreden blijven en de organisatie meer tijd en middelen kan besteden aan andere taken.

Voor wie is deze telefoontraining interessant?

Voor iedereen die op zijn of haar werk telefonisch contact heeft met interne en/of externe klanten.

Inhoud training

Tijdens dit kennisevent ontmoet je onze deskundige trainers op het gebied van professioneel telefoneren en zul je deelnemen aan verschillende programma onderdelen vol diverse ludieke werkvormen, inspirerende theorie en waardevolle praktijkscenario’s. Gedurende deze dag kunnen o.a. de volgende onderdelen aan bod komen:

  • Medewerkers als visitekaartje van de organisatie
  • Opbouw van een ideaal telefoongesprek
  • Luistervaardigheden
  • Uniform afhandelen van telefoongesprekken conform de bedrijfspolicy
  • Vaardigheden met betrekking tot het stellen van de juiste vragen
  • Hoe regie te behouden in het gesprek
  • Verschillende gespreksfases
  • Schakelen tussen verschillende gesprekspartners
  • Omgaan met klachten en weerstand
  • Telefonische weerbaarheid
  • Efficiënt omgaan met beschikbare tijd
  • Afsluittechnieken aan de telefoon


Telefoontraining: oefenen met een trainingsacteur (optioneel)

Professioneel telefoneren leer je vooral door het te doen en te ervaren middels realistische praktijkscenario’s. Binnen deze training bieden we de mogelijkheid om te werken met een professionele trainingsacteur. Door de inzet van een trainingsacteur kunnen situaties snel inzichtelijk en visueel aangeboden worden. Maar ook om deelnemers daadwerkelijk te laten ervaren wat gedrag doet en welk effect dit heeft is de inzet van een trainingsacteur van grote toegevoegde waarde binnen deze training.

Iedereen krijgt binnen deze training dan ook de mogelijkheid aangeboden om daadwerkelijk te ervaren en te oefenen met de aangereikte tools om zo de spreekwoordelijke eerste stappen te kunnen zetten. Liever vanaf de zijlijn observeren? Dit is uiteraard ook mogelijk. Door de opbouw van de training, bestaande uit verschillende werkvormen, zal je op laagdrempelige wijze meegenomen worden in de leermomenten met de trainingsacteur.

Algemeen trainingsdoel

Na deze telefoontraining weet je optimaal de regie te nemen en te behouden tijdens een telefoongesprek. Je bent jezelf bewust van een effectieve opbouw van een telefoongesprek, de verschillende gespreksfases en afsluittechnieken.
Ook ben je na deze telefoontraining in staat om om te gaan met verschillende type gesprekspartners en weerstand aan de telefoon.

Telefoontraining: leren en ontwikkelen mag leuk zijn!

Wij zijn van mening dat persoonlijke ontwikkeling naast leerzaam ook leuk mag zijn!
Sterker nog: de ervaring leert dat de leerstof hier ook veel beter door wordt opgenomen. Door de opbouw en inhoud van onze trainingen, met daarin afwisselende werkvormen en een goede balans tussen theorie en praktijk, investeren wij in een positieve en energieke leerbeleving.

Welkom op onze locatie

Wij ontvangen jou graag op het prachtige landgoed Kasteel Groeneveld te Baarn. Kasteel Groeneveld te Baarn is één van de mooiste voorbeelden van een landhuis uit de stijlperiode van de Rococo. De rijke geschiedenis komt tot leven door onder andere de originele behangselschilderingen en het prachtige stucwerk uit de 18e eeuw.

Een mooie indrukwekkende locatie om met elkaar een inspirerende dag te beleven. De locatie zal ongetwijfeld bijdragen aan de ontspannen sfeer en de algehele beleving van deelname aan dit kennisevent. Zo voelt deze trainingsdag tegelijkertijd als een memorabel uitje.

Hiernaast zal gedurende de gehele dag de catering zeer goed verzorgd zijn. Kortom: een ideale combinatie om samen te komen en te genieten van een leuke, inspirerende en leerzame dag.

Praktische informatie

Meld je aan

We kijken ernaar uit om kennis met je te delen!

Deze training betreft een open inschrijving. Je kunt je dus eenvoudig individueel of samen met collega’s aanmelden. Vul hieronder je gegevens in. Je ontvangt vervolgens een bevestiging van je inschrijving in je mailbox. Heb je hulp nodig? Bel even naar 085 – 800 88 50 of stuur ons een e-mail via info@invk.nl


Factuurgegevens